Новий академічний 2022/23 академічний рік студенти розпочали із духовних вправ, які провів о. Ігор Селіщев OP. Реколекції на тему: “Таємниця хреста” розпочалися 12 вересня і тривали до 15 вересня 2022 року.
Щоденно студенти мали можливість послухати проповідь під час Літургії, приступити до Таїнства Сповіді або духовної розмови, а на завершення дня почути конференцію.
Першого дня відбулася конференція на тему “Хаос в наших головах”. Декілька думок із цієї конференції:
- Проблема людей ХХІ століття: ми боємося реальності, смерті і страждання. Це три питання, що люди хочуть викинути з голови.
- Смерть: ріст медицини вводить людину в ілюзію подолання смерті. Варто визнати, що смерть існує, і про неї треба пам’ятати.
- Смерті товаришує фізичне страждання.
- Страждання існує і воно може до нас прийти і до нього треба бути готовим.
- Суспільство стає атомізоване – моє життя є моїм життям, і мої вчинки не впливають на інших.
- Ми як християни маємо розуміти, що кожне добро та зло, що я творю має вплив на оточуючих.
- Погане в моєму житті викликає образу на Бога аж до його відкинення. Але чи де допоможе? Але якщо відкинути Бога то чи це допоможе?
- Важливо визнати що зло та страждання, які до мене приходять, вони мають бути і вони мають сенс. Їх треба прийняти, але з Богом почати процес їх прийняття в світлі свого покликання та розпочати їх пізнання.
Другий день реколекцій для студентів о. Ігор зосередив на темі: “Мій особистий бунт проти хреста”. Декілька тез із конференції:
- Емоції є природною складовою людини, з їхньою допомогою ми спілкуємося з іншими, також із навколишнім світом. Ми також на цьому рівні приймаємо когось.
- Хтось викликає в нас приємні відчуття, емоції, такі як радість, мир, любов, і з такими людьми нам хочеться бути, до таких людей тягне. Але є й такі люди, які викликають в нас неприємні емоції, як гнів, страх, лють, і від таких людей часом хочеться втекти, вони нам не подобаються, їх уникаємо.
- Людина в своїй вільній волі, якою її наділив Господь, може сама вирішувати, чи приймати ті чи інші емоції, чи відкидати, приглушувати їх.Чи часто я даю їм волю? Чи часто я їх визнаю перед собою і перед Богом? Яка моя реакція на них?
- Терерішня ситуація в Україні є нашим хрестом. Але чим є хрест взагалі? Як я реагую на цей хрест, також в даній ситуації? Чи відкидаю його, бунтую проти нього “чому це сталося, за що нам це, де є Бог серед цього всього”, і тому подібне. А чи, можливо, навпаки, приймаю його, розпізнаю в цьому хресті Божу волю для нашого зміцнення в вірі, для кращих відносин з Богом. Адже сам Бог, Ісус Христос, взяв хрест на себе, Він, будучи безгрішним, з любові до кожного з нас, страждав страшною, мученицькою смертю, щоби для всіх нас відкрити Царство Боже. Але що саме спасло нас, світ? Сам хрест, чи любов Христа?
- Навіть, якщо люди не чули про Його жертву, або, чуючи не вірили або відкидали, заперечували це, Ісус все одно зробив це, бо так сильно полюбив нас і, без нашої участі, нас звільнив з рабства гріха.
- Ізраїльський народ, який очікував Месії, сприйняв прихід Ісуса негативно, натомість язичники прийняли Христа з радістю, відкривши йому свої серця і доми. Але сам Ісус прийшов для того, щоби Його розіп’яли і Він потім воскрес. Чи в самого Ісуса був бунт проти цього рішення, волі Бога-Отця?
- Чи ми бунтуємомь проти тих хрестів, які на нас налягають? Чи цей Бунт стає причиною наших рішень? Чи піддаємося цьому бунту, чи навпаки, він стає причиною нашого розвитку, якогось переосмислення цінностей, і, проходячи, переборюючи його, ми стаємо сильнішими, зрілішими?
Останнього дня реколекціоніст проголосив конференцію на тему: “Мій хрест – не мій хрест”:
- Що є ціллю нашого життя? Що ми можемо змінити, а що ні. Що є хрестом моїм а що не моїм?
- З хрестом не потрібно боротися, а його потрібно нести.
- Ми маємо боротися зі злом, яке до нас приходить, але нам потрібно розрізняти чи є це моїм хрестом чи ні?
- Якщо в мене є фізичні недоліки, наприклад хвороби, це може бути моїм хрестом.
- Наші особисті гріхи не будуть нашим хрестом, бо гріхи ми чинимо самі. Якщо ми чинимо ті самі гріхи, то з часом переходять у вади, але гріх не може бути хрестом.
- Ті люди які нас оточують, ми можемо їх змінити. Однак можуть будуть різні ситуації, як от наприклад наші полонені, які не можуть змінити своє оточення, тому це для них може бути хрестом.
- Позбутися фальшивого хреста – це відкриття дороги до правдивого щастя.
На завершення реколекцій студенти подякували о. Ігорю за введення у таємницю хреста і початок академічного року. Нагадаємо, що духовні вправи для студентів відбулися від 12 до 15 вересня 2022 року.
Думки записали:
Євген Назаренко, студент ІІ курсу (І день)
Володимир Сеньків, студент V курсу (ІІ день)
Михайло Доскоч, ІІІ курс (ІІІ день)