2-3 червня 2023 року в Інституті Богословських Наук у м. Городку відбулась уперше зустріч органістів під гаслом: «CANTATE ET PSALLITE DOMINO», у якій прийняло участь 23 особи. Зустріч була організована Школою Сакральної Музики на чолі з директоркою с. Людмилою Рихальською SCM та ректором Інституту Богословських Наук о. Олегом Жаруком.
На початку зустрічі учасники почули конференцію: «Роль сакральної музики в католицькій Церкві», яку проголосив о. Роман Брода, вікарний священик з Львівського кафедрального собору, викладач літургіки. Отець показав, яку роль відіграє сакральна музика в католицькій Церкві і пояснив значення понять сакральної і літургійної музики.
Регіна Надкренична, викладачка і органістка кафедрального собору в м. Кишинів, а також музична директорка Кишинівської дієцезії прочитала конференцію «Виникнення григоріанського хоралу», яка привернула увагу учасників зустрічі до офіційного репертуару католицької Церкви. Вона також послужила органістом на літургії в п’ятницю і під час адорації.
Викладач теорії музики, диригент і композитор Катерина Перекліта послужила під час зустрічі як диригент та акомпаніатор, підготувавши спів Святих Мес та пісенник для учасників. Також розповіла логіку підбору літургійних пісень для використання на Святій Літургії.
«Пересвідчуюсь постійно в тому, що для Господа немає нічого неможливого. Крайня сесія Школи Сакральної Музики закінчилась зустріччю органістів, на яку зібрались неймовірно талановиті музиканти, відкриті на служіння Богу і Церкві. Конференції про роль сакральної музики, виникнення григоріанського хоралу, літургію годин та історію органу допомогли усвідомити важливість духовної і професійної формації для кожного, хто служить на Літургії. Адже урочистий і гідний спів допомагає поєднати наші серця і уста в спільній прославі нашого Творця, Спасителя і Утішителя, чинить з нас одне тіло і один дух. Усім бажаю досвідчити цієї єдності і радості перебування в домі Господнім!»
Ввечері 2 червня учасники могли поділитися своїми враженнями і переживаннями щодо особистого розвитку як органіста та розвитку сакральної музики у Католицькій Церкві в Україні. Одними з найголовніших питань були: «Що я можу зробити для росту літургійної музики як органіст?»; «Як покращити мої знання щодо літургійної і сакральної музики в Церкві?», а також було ділення радощами, труднощами і переживаннями різних моментів буденного життя органістів.
Останнім акордом на закінчення дня була адорація Пресвятих Дарів і можливість віддати належну хвалу у псалмах та піснях для нашого Господа.
Студентка Яна Вінніцька короткою розповіддю представила поняття про Літургію Годин у нашій Католицькій Церкві, а зокрема поділилась досвідом співаної Утрені під час навчальних сесій у школі. 3 червня всі учасники зустрічі органістів заспівали цей молебень спільно з викладачами та студентами Школи Сакральної Музики.
На закінчення зустрічі учасники мали можливість ознайомитись з історією виникнення органу, як музичного інструменту, який відіграє важливу роль у літургії нашої католицької Церкви, а також прийняти участь у міні-концерті органної музики. Перший твір концерту «Ave Maria» Каміля Сен-Санса заграла першокурсниця Яна Вінніцька, а далі представила програму викладачка класичного органу Тетяна Мовчан. Прозвучали твори Йогана Себастьяна Баха «Взиваю до Тебе, Господи»; Дітріха Букстехуде «Прелюдія та фуга соль мінор »; Михайла Шуха «Ave Maria», нашого українського органного композитора з Луганщини, з м. Красний Луч, який писав для оркестру, хору та органу, а також багато творів у жанрі сакральної музики.
Одним з важливих моментів зустрічі було представлення збірки «Літургійного акомпанементу» (Свята Меса: діалоги, акламації, молитви), опрацьованого викладачами школи: гармонізація – Регіна Надкренична, технічний редактор – Катерина Перекліта. Відповіді подані згідно українського перекладу третього взірцевого видання “Римського Месалу”, затвердженого XXII Конференцією Римсько-Католицьких Єпископів України (Львів, 25. 03. 2004 року) та Конгрегацією Божого Культу і Дисципліни Таїнств (прот. №2417 / 03 / L, від 4. 10. 2004 року). Відповіді подані у всіх тональностях (крім №13 “Отче наш”, в якому, на наш погляд, запропоновані найбільш зручні тональності для співу в парафіях). №15 “Богу подяка. Алілуя” – співається тільки в часі великодньої октави. №16 “Єпископське благословення” – заключний обряд меси очолюваної єпископом. Ця збірка є доброю можливістю для органістів поліпшити умови розвитку та праці у своїх парафіях для служіння католицькій Церкві.
Нехай у наших діяннях буде прославлений Господь, а всім, хто спричинився для організації цієї зустрічі нехай Сам Бог буде винагородою!
с. Ллюдмила Рихальська, директорка ШСМ